torsdag, juli 17, 2008

Disaster strikes


Obs! Hunden har inget med inlägget att göra, den var bara gullig.

Nej så allvarligt är det inte men vi kom aldrig iväg på bussturen idag. Johanna mådde inte så bra imorse och vi vågade inte chansa och åka på en lång busstur. Det är inget allvarligt med henne men hon mår illa helt enkelt. Och gör man det är det ingen höjdare att sitta på en buss.

Jag fick då imorse bege mig till stället bussen skulle gå ifrån för att prata med dem i hopp om att det gick att boka om resan till en annan dag. Tyvärr var enda sättet att få boka om att få biljetterna sålda men oddsen att det skulle ske 15 minuter innan bussen skulle gå var inte stora. Jag fick då helt enkelt köpa nya biljetter till på måndag istället.

Efter att det var klart gick jag tillbaka till rummet (4km) och satt där en stund. Eftersom Johanna inte kunde göra något och behövde vila gick jag ner på stan igen själv och gick runt lite. Denna gång gick jag närmre slottet och in på lite gator längs Royal Mile. Där fanns bland annat scotska nationalmuseet och lite annat. Jag gick dock aldrig in och tittade på något för det lockade inte att göra sånt själv.

Efter att ha strosat runt ett tag var det dags att handla lunch, det blev mackor idag igen, och gå tillbaka till rummet och Johanna. Efter att ha ätit bestämde vi oss det var bäst att gå till en läkare för att kolla om de hade nån aning vad det var med Johanna eftersom vi har fler bussturer inplanerade, den första imorgon, och vi vill verkligen med på dem. Det är verkligen spännande att gå till en läkare i ett annat land när man inte har en aning om hur det fungerar. Tack vare EU är det dock inga problem med kostnader så sånt behöver man inte bekymra sig om. Mot all förmodan fick vi en tid att komma tillbaka senare tack vare ett återbud så 16.40 idag ska vi tillbaka dit.

Givetvis kan man inte göra råda över att man blir sjuk men vi tycker bägge det känns riktigt surt att vara på semester utomlands och inte kunna göra det man tänkt sig. Hemma hade det spelat mindre roll för då går det mesta att göra vid ett senare tillfälle men här har man bara ett begränsat antal dagar på sig. Nu hoppas vi bara Johanna är bra till imorgon så vi kan åka på bussturen då. Jag återkommer med statusrapport senare idag.

På tal om något helt annat så har jag faktiskt gått över 12km idag! Det är ungefär 4km till centrum och den sträckan har jag gått 3ggr plus att jag gått på lite avstickare. Imorse tog jag dock buss ner på stan för att hinna snacka med resebolaget i tid. Fötterna känner verkligen av denna "misshandel" och de verkar inte alltför förtjusta. Vi får se hur de mår i slutet av veckan...

Inga kommentarer: