fredag, juli 18, 2008

Försenad middagsrapport

Nu har ni säkert hunnit blir lite oroliga över att det inte kommit någon middagsrapport än. Som kompensation kommer här en lite lyxigare version än vanligt.

Efter den långa bussturen på förmiddagen och turen runt stan efter den var det dags att äta middag. Johanna som fortfarande inte mådde helt bra ville bara han något enkelt och jag var sugen på något vällagat. Då kändes italienskt lämpligt. Vi hittade en restaurang som heter Guilianos där de verkade ha bra mat.

Förrätt

Som vanligt var jag sugen på förrätt medans Johanna avstod. Jag tog vitlöksbröd med en röra på som innehöll kronärtskocka, paprika, aubergine och oliver. Den rätten gjorde mig verkligen inte besviken!

Varmrätt


Till varmrätt tog Johanna lasagne och jag tog Taglierini Con Gamberetti e Zucchine. Exakt vad den innehöll kan ni se på översta bilden. Kan meddela att inte heller denna rätt gjorde mig besviken! Undra om det ens går att göra dålig italiensk mat? Förmodligen är det möjligt men jag har inte lyckats stöta på sådan än.

Inga kommentarer: